KWESTIONARIUSZ ANKIETY
Jestem studentką Kolegium
Nauczycielskiego w Gliwicach. Zwracam się do Państwa z uprzejmą prośbą o wypełnienie ankiety badawczej, która posłuży mi przy
napisaniu pracy licencjackiej pod tytułem: „Stosowanie odmiennych metod
komunikacji dla odbioru społecznego osób głuchych i słabosłyszących Ankieta jest
anonimowa, przeznaczona dla osób słyszących. Proszę o zaznaczenie krzyżykiem jednej odpowiedzi oraz o
rzetelne wypełnienie ankiety, za co z góry bardzo dziękuję.
Bartoszek Żaneta
1. Osoba głucha, słabosłysząca to:
a) osoba niepełnosprawna
b) osoba taka jak ja, tylko niesłysząca/ słabosłysząca
c) osoba należąca do innego świata
2. Czy osoba głucha potrafi
mówić?
a) tak
b) nie
3. Czy osoba słabosłysząca
potrafi mówić?
a) ta
b) nie
4. Napisz, co przedstawia
ilustracja.
...........................................................................................
5. Napisz, co przedstawia
ilustracja.
6. Czy osoby głuche mają swój
własny język komunikacji?
a) tak
b) tak, jest to język migowy
c) nie wiem
|
7. Czy język migowy we wszystkich krajach jest taki sam ( np. Niemiec, Anglii, USA, Francji) ?
a) nie
b) tak
b) tak
c) nie wiem
8. SJM jest to
a) System Językowo- Miganyb) System Językowo- Migowy
c) Symultaniczny Język Migowy
d) Sytuacyjny Język Migowy
e) nie wiem
9. PJM jest to
a) Podstawowy Język Migowyb) Podstawowy Język Migany
c) Polski Język Migany
d) Polski Język Migowy
e) nie wiem
10. Czy są specjalnie szkoły dla
osób głuchych i słabo słyszących?
a)
nieb) tak
c) nie wiem
11.Czy osoby głuche,
słabosłyszące potrafią odczytywać mowę z ust?
a) nieb) tak
c) nie wiem
Proszę wyrazić własne zdanie odnośnie poniższych sytuacji. Jeżeli
Państwo nie byli uczestnikami przedstawionych sytuacji proszę określić swoje
hipotetyczne zachowanie oraz postawę, wobec uczestników zdarzenia .
12. Jesteś w tramwaju/
autobusie/ na ulicy widzisz dwie
migające do siebie osoby, jak się
zachowujesz?
a) uporczywie patrzę się na te osoby, jestem zaciekawiony ich
sposobem komunikacjib) parzę ukradkiem na osoby migające
c) odwracam się i unikam kontaktu wzrokowego z taką osobą
d) śmieję się, bo takie machanie rękami jest zabawne
e) osoby te traktuję tak samo jak innych znajdujących się w tramwaju/autobusie/na ulicy
f) podchodzę i mówię do osoby, aby sprawdzić, czy osoba naprawdę nie słyszy
g) inaczej………………………………………………………………………
13. Czy był/a Pan/Pani świadkiem nieprzyjemnej sytuacji
w której:
(proszę zaznaczyć dowolną ilość)
a) śmiano się z osoby niesłyszącej(proszę zaznaczyć dowolną ilość)
b) próbowano machać rękami naśladując osobę niesłyszącą w celu wyśmiania
c) pisano nieprzyjemne teksty na kartce i podawano je osobie niesłyszącej
d) przedrzeźnianie, śmianie się z niewyraźnej czy niegramatycznej mowy osoby niesłyszącej
e) nie powtórzenia słowa, zdania, komunikatu
f) naśmiewanie się z nieusłyszenia, niezrozumienia słów, zdań kierowanych do osoby niesłyszącej
g) głośne krzyczenie do osoby niesłyszącej w celu zrozumienia przez nią danego słowa, zadania, komunikatu
i) nie byłem/a świadkiem takiej sytuacji
j) inne…………………………………………………………………………
14. Co myślisz ma temat mimiki
twarzy osoby głuchej, słabosłyszącej?
a)
nie wiem, nie zwróciłem uwagi na mimikę twarzy osoby
niesłyszącej
b) jest naturalna
c) jest nienaturalna
d) jest śmieszna
e) jest specyficzna
f) idzie dużo z niej wyczytać
g) inne…………………………………………………………………………
15.Osoba głucha, słabosłysząca potrzebuje pomocy. Co robisz?
a)
pomagam bez chwili zawahania, szukam sposobu ma porozumienie
się z taką osobą
b) chciałbym pomóc, ale nie wiem jak się porozumieć z taką osobą
c) nie ma problemu, pomagam, przecież zawsze jest kartka i długopis
d) nie ma problemu, znam język migowy (PJM)
e) nie ma problemu, znam język migany (SJM)
f) nie ma problemu, znam język migowy i migany (PJM, SJM)
g) nie pomogę, bo boję się bariery komunikacyjnej
h) nie pomogę, mi też nikt nie pomaga
i) nie odczuwam chęci pomocy
j) inne…………………………………………………………………………
b) chciałbym pomóc, ale nie wiem jak się porozumieć z taką osobą
c) nie ma problemu, pomagam, przecież zawsze jest kartka i długopis
d) nie ma problemu, znam język migowy (PJM)
e) nie ma problemu, znam język migany (SJM)
f) nie ma problemu, znam język migowy i migany (PJM, SJM)
g) nie pomogę, bo boję się bariery komunikacyjnej
h) nie pomogę, mi też nikt nie pomaga
i) nie odczuwam chęci pomocy
j) inne…………………………………………………………………………
16. Jak myślisz, jak osoba
głucha, słabosłysząca funkcjonuje w świecie?
a)
tak samo jak jab) ma utrudnione życie, ze względu na barierę komunikacyjną
c) ma się lepiej, ma specjalne przywileje
16.Czy przeszkadza Pani/ Panu
osoba migająca w prawym dolnym rogu ekranu telewizora?
a)
nieb) tak
c) nie wiem, nie zastanawiałem/am się nad tym
17. Czy spotkał/a Pan/Pani
osobiści osobę z uszkodzonym słuchem?
a) takb) nie
18.Osoba głucha, słabosłysząca
jest:
a)
„gorsza” od osób słyszącychb) „lepsza” od osób słyszących
c) mniej sprawna intelektualnie
d) skryta, cicha
e) wybuchowa
f) jest taka sama jak ja, tylko niesłysząca, słabosłysząca
g) rozchwiana emocjonalnie
h)…….…………………………………………………………………………
Metryczka:
Płeć:
|
Wykształcenie:
|
* Kierunek
studiów:
|
Wiek:
|
Miejsce zamieszkania:
|
Znajomość osoby z uszkodzony słuchem
|
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz