Ankieta


KWESTIONARIUSZ ANKIETY
Jestem studentką Kolegium Nauczycielskiego w Gliwicach. Zwracam się do Państwa  z uprzejmą prośbą o wypełnienie ankiety badawczej, która posłuży mi przy napisaniu pracy licencjackiej pod tytułem: „Stosowanie odmiennych metod komunikacji dla odbioru społecznego osób  głuchych i słabosłyszących Ankieta jest anonimowa, przeznaczona dla osób słyszących. Proszę o zaznaczenie krzyżykiem jednej odpowiedzi oraz o rzetelne wypełnienie ankiety, za co z góry bardzo dziękuję.
Bartoszek Żaneta
1. Osoba głucha, słabosłysząca to: 
a) osoba niepełnosprawna
b) osoba taka jak ja, tylko niesłysząca/ słabosłysząca    
c) osoba należąca do innego świata 

2. Czy osoba głucha potrafi mówić? 
a) tak
b) nie  

3. Czy osoba słabosłysząca potrafi mówić? 
a) ta
b) nie 

4. Napisz, co przedstawia ilustracja.
........................................................................................... 

 5.  Napisz, co przedstawia ilustracja.
........................................................................................... 

6. Czy osoby głuche mają swój własny język komunikacji? 
 a) tak
b)  tak, jest to język migowy
c) nie wiem
            

 7. Czy język migowy we wszystkich krajach jest taki sam ( np. Niemiec, Anglii, USA, Francji) ?
 a) nie
b)  tak
c) nie wiem
            
8. SJM jest to 
a) System Językowo- Migany
b) System Językowo- Migowy
c) Symultaniczny Język Migowy
d) Sytuacyjny Język Migowy
e) nie wiem

9. PJM jest to  
a) Podstawowy Język Migowy
b) Podstawowy Język Migany
c) Polski Język Migany
d) Polski Język Migowy
e) nie wiem


10. Czy są specjalnie szkoły dla osób głuchych i słabo słyszących?
a)  nie
b) tak
c) nie wiem

11.Czy osoby głuche, słabosłyszące potrafią odczytywać mowę z ust?
a) nie
b) tak
c) nie wiem


Proszę wyrazić własne zdanie odnośnie poniższych sytuacji. Jeżeli Państwo nie byli uczestnikami przedstawionych sytuacji proszę określić swoje hipotetyczne zachowanie oraz postawę, wobec uczestników zdarzenia .


12. Jesteś w tramwaju/ autobusie/ na ulicy  widzisz dwie migające do  siebie osoby, jak się zachowujesz?
a) uporczywie patrzę się na te osoby, jestem zaciekawiony ich sposobem komunikacji
b)  parzę ukradkiem na osoby migające
c)  odwracam się i unikam kontaktu wzrokowego z taką osobą
d) śmieję się, bo takie machanie rękami jest zabawne
e)  osoby te traktuję tak samo jak innych znajdujących się w tramwaju/autobusie/na ulicy
f)  podchodzę i mówię do osoby, aby sprawdzić, czy osoba naprawdę nie słyszy
g) inaczej………………………………………………………………………

13. Czy był/a Pan/Pani świadkiem nieprzyjemnej sytuacji w której:
(proszę zaznaczyć dowolną ilość)
a) śmiano się z osoby niesłyszącej
b)  próbowano machać rękami naśladując osobę niesłyszącą w celu wyśmiania
c)   pisano nieprzyjemne teksty na kartce i podawano je osobie niesłyszącej
d)  przedrzeźnianie, śmianie się z niewyraźnej czy niegramatycznej mowy osoby niesłyszącej
e)  nie powtórzenia słowa, zdania, komunikatu
f)   naśmiewanie się z nieusłyszenia, niezrozumienia słów, zdań kierowanych do osoby niesłyszącej
g) głośne krzyczenie do osoby niesłyszącej w celu zrozumienia przez nią danego słowa, zadania, komunikatu
i)   nie byłem/a świadkiem takiej sytuacji
j)   inne…………………………………………………………………………


14.  Co myślisz ma temat mimiki twarzy osoby głuchej, słabosłyszącej?
a) nie wiem, nie zwróciłem uwagi na mimikę twarzy osoby niesłyszącej
b)  jest naturalna
c)   jest nienaturalna
d)   jest śmieszna
e)   jest specyficzna
f)    idzie dużo z niej wyczytać
g)   inne…………………………………………………………………………
      

15.Osoba głucha, słabosłysząca potrzebuje pomocy. Co robisz?
a)    pomagam bez chwili zawahania, szukam sposobu ma porozumienie się z taką osobą
b)   chciałbym pomóc, ale nie wiem jak się porozumieć z taką osobą
c)   nie ma problemu, pomagam, przecież zawsze jest kartka i długopis
d)   nie ma problemu, znam język migowy (PJM)
e)    nie ma problemu, znam język migany (SJM)
f)    nie ma problemu, znam język migowy i migany (PJM, SJM)
g)   nie pomogę, bo boję się bariery komunikacyjnej
h) nie pomogę, mi też nikt nie pomaga
i)   nie odczuwam chęci pomocy
j)  inne…………………………………………………………………………

16. Jak myślisz, jak osoba głucha, słabosłysząca funkcjonuje w świecie?
a)  tak samo jak ja
b)  ma utrudnione życie, ze względu na barierę komunikacyjną
c)  ma się lepiej, ma specjalne przywileje

16.Czy przeszkadza Pani/ Panu osoba migająca w prawym dolnym rogu ekranu telewizora?
a) nie
b) tak
c)  nie wiem, nie zastanawiałem/am się nad tym

17.  Czy spotkał/a Pan/Pani osobiści osobę z uszkodzonym słuchem?
a)  tak
b) nie
    
18.Osoba głucha, słabosłysząca jest:
a) „gorsza” od osób słyszących
b)  „lepsza” od osób słyszących
c)   mniej sprawna intelektualnie
d) skryta, cicha
e)   wybuchowa
f)  jest taka sama jak ja, tylko niesłysząca, słabosłysząca
g)
  rozchwiana emocjonalnie
h)…….…………………………………………………………………………

Metryczka:

Płeć:
  •         kobieta
  •      mężczyzna


Wykształcenie:
  •          podstawowe 
  •           gimnazjalne
  •      zawodowe
  •      średnie
  •      wyższe *
*  Kierunek studiów:
  •          pedagogiczny
  •      niepedagogiczny

Wiek:
  •            >16
  •       17-25
  •        26-35
  •        36-45
  •       46-55
  •       56-65
  •      < 66

Miejsce zamieszkania:
  •          wieś
  •      miasteczko
  •      miasto

Znajomość osoby z uszkodzony słuchem
  •          nie znam
  •      nie znam, ale widuje regularnie osoby niesłyszące (np. w środkach komunikacji) 
  •      znam, mam znajomego głuchego,  słabosłyszącego
  •       znam, mam kolegę/koleżankę głuchego/ą, słabosłyszącego/ą
  •           znam, mam przyjaciela/ółkę głuchego/ą, słabosłyszącego/cą
  •      znam, mam w rodzinie osobę głuchą, słabosłyszącą
       

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz